Maak jij nog indruk met je website?

Jouw website weerspiegelt je bedrijf. Een tijd geleden was je er superblij mee. De kleuren sprongen van het scherm, de teksten waren scherp en je voelde trots elke keer als je de URL deelde. Maar sindsdien is er veel veranderd. Nieuwe technologieën, veranderende voorkeuren van je doelgroep en Google’s nooit stilstaande algoritmes. Wanneer heb je voor het laatst écht gekeken naar je website?

  • Ziet het er nog fris uit of voelt het gedateerd?
  • Past de inhoud nog bij wie je nu bent en wat je doet?
  • Ben je goed genoeg vindbaar?
  • Hoe zit het met de techniek van je website? Laadt hij snel genoeg, is alles veilig en werkt hij goed op mobiele telefoons?

Niet naar je zin? Lees snel verder, ik ga je helpen.

Vraag een gratis quickscan van je website aan en ontdek waar je kansen liggen

Als ondernemer begrijp ik maar al te goed dat je toch zeker geen geldboom in de tuin hebt…  dus als het niet nodig is om voor een hele nieuwe website te gaan, dan toch zeker liever niet? Laat mij daarom eens kritisch naar je huidige website kijken. Vind ik geen goede reden voor aanpassing, dan ga ik je dat eerlijk zeggen. Zijn er verbeterpunten? Dan weet je precies welke en hoeveel het kost om ze aan te pakken.

Hier kijken we naar:

1

Vorm

Hoewel de kleuren en je logo nog niet veranderd zijn, kan een restyling soms nodig zijn. Door de jaren heen zijn er trends in vormgeving. Pas die toe op je website en laat zien dat je bij de tijd bent. Want als je site bij de tijd is, dan straalt dat af op je hele bedrijf. Je krijgt tenslotte maar 3 seconden om een eerste indruk te maken.

2

Inhoud

  • Klopt het aanbod van produkten of diensten nog?
  • Zijn er innovaties in de markt waarop je zou willen (moeten) inspelen?
  • Is je doelgroep nog dezelfde als voorheen?
  • Welke vragen heeft jouw doelgroep nu? En worden die goed genoeg beantwoord?
  • Is er een duidelijke call to action? Wat zou een klant op jouw website moeten doen en wordt de klant daartoe uitgenodigd?

3

Techniek

  • We controleren of je website gebruik maakt van actuele, veilige code.
  • Hoe is de laadsnelheid voor desktop en smartphone?
  • Kunnen we dingen die niet nodig zijn uitschakelen?

Voor Google zijn ook dit belangrijke punten om hoger te scoren in de zoekresultaten.

4

Vindbaarheid

  • Op welke zoektermen ben je nu vindbaar?
  • Hoe scoor je ten opzichte van je concurrenten?
  • Is de inhoud op de juiste zoektermen gericht en is de content volledig genoeg? (vergelijk dit ook eens met je concurrent)
  • Is jouw site aangepast voor zero-click-content in Google?

Maak jij een vliegende (her)start met een moderne, effectieve website? Of ben je nog blij met hoe het is en laat je alles bij het oude?

Wordt weer blij met je website: 100% tevredenheidsgarantie